Reisvoorwaarden
Sunna Travel adviseert u om deze reis- en boekingsvoorwaarden zorgvuldig door te lezen voordat u uw boeking definitief bevestigd.
Aanvaarding
De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding door de reiziger van het aanbod van de reisorganisatie hierna te noemen Sunna Travel. Het moment waarop de reiziger de voor inschrijving noodzakelijke gegevens aan Sunna Travel schriftelijk dan wel telefonisch kenbaar maakt geldt als moment van aanvaarding.
De reiziger die namens of ten behoeve van anderen een reisovereenkomst met Sunna Travel aangaat is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de desbetreffende reisovereenkomst voortvloeien. Alle correspondentie en betalingsverkeer verloopt via deze hoofdboeker.
Reserveringsaanvraag
Via internet of telefonisch kunt u een reserveringsaanvraag doen. Per boeking wordt er € 32,50 reserveringskosten in rekening gebracht.
Indien u via internet reserveert, dan ontvangt u direct een ontvangstbevestiging via email. Dit is een bevestiging dat uw aanvraag correct bij Sunna Travel is aangekomen, maar dit is nog géén definitieve bevestiging van uw reservering. Indien u telefonisch reserveert, ontvangt u van Sunna Travel eveneens een ontvangstbevestiging via e-mail.
Alle reizen zijn ‘op aanvraag’ en betekent dat u een definitieve boeking aangaat, tenzij de beschikbaarheid niet overeenkomt met uw boeking. Indien Sunna Travel de door u geboekte reis niet conform boeking kan aanbieden, zijn daaraan voor u geen kosten verbonden.
Relevante informatie van de reizigers
U verstrekt tijdig voor het sluiten van de overeenkomst alle relevante informatie over de aangemelde reizigers, in het bijzonder over de gezondheid, die van belang kunnen zijn voor het sluiten of de uitvoering van de overeenkomst. Indien de verstrekte informatie onjuist of onvolledig is kan de reiziger van deelname worden uitgesloten. De reiziger is dan de annuleringskosten overeenkomstig het artikel ‘wijzigen en annuleren door reiziger’ verschuldigd. Andere kosten komen eveneens voor rekening van de reiziger.
Reizigers met verminderde mobiliteit en hun begeleiders, zwangere vrouwen en reizigers met een ziekte die mogelijk effect heeft op de reis dienen dit bij het aangaan van de overeenkomst of in ieder geval zo spoedig mogelijk nadat de reiziger hiermee bekend is te melden bij Sunna Travel in verband met eventuele gevolgen voor de reis en in het bijzonder het luchtvervoer. Deze reizigers dienen zelf bij de vervoerder te verifiëren of er een medische verklaring nodig is om te mogen reizen.
Definitieve bevestiging reservering
Zodra uw reservering verwerkt is, ontvangt u van Sunna Travel de boekingsbevestiging tevens factuur per e-mail. Na ontvangst van uw betaling van de totale reissom ontvangt u de reisbescheiden.
Zodra de boeking akkoord is, gelden de annuleringskosten zoals omschreven onder 'Wijzigen en annuleren door de reiziger'.
De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding door de reiziger van het aanbod van de reisorganisatie hierna te noemen Sunna Travel. Het moment waarop de reiziger de voor inschrijving noodzakelijke gegevens aan Sunna Travel schriftelijk dan wel telefonisch kenbaar maakt geldt als moment van aanvaarding.
De reiziger die namens of ten behoeve van anderen een reisovereenkomst met Sunna Travel aangaat is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die uit de desbetreffende reisovereenkomst voortvloeien. Alle correspondentie en betalingsverkeer verloopt via deze hoofdboeker.
Reserveringsaanvraag
Via internet of telefonisch kunt u een reserveringsaanvraag doen. Per boeking wordt er € 32,50 reserveringskosten in rekening gebracht.
Indien u via internet reserveert, dan ontvangt u direct een ontvangstbevestiging via email. Dit is een bevestiging dat uw aanvraag correct bij Sunna Travel is aangekomen, maar dit is nog géén definitieve bevestiging van uw reservering. Indien u telefonisch reserveert, ontvangt u van Sunna Travel eveneens een ontvangstbevestiging via e-mail.
Alle reizen zijn ‘op aanvraag’ en betekent dat u een definitieve boeking aangaat, tenzij de beschikbaarheid niet overeenkomt met uw boeking. Indien Sunna Travel de door u geboekte reis niet conform boeking kan aanbieden, zijn daaraan voor u geen kosten verbonden.
Relevante informatie van de reizigers
U verstrekt tijdig voor het sluiten van de overeenkomst alle relevante informatie over de aangemelde reizigers, in het bijzonder over de gezondheid, die van belang kunnen zijn voor het sluiten of de uitvoering van de overeenkomst. Indien de verstrekte informatie onjuist of onvolledig is kan de reiziger van deelname worden uitgesloten. De reiziger is dan de annuleringskosten overeenkomstig het artikel ‘wijzigen en annuleren door reiziger’ verschuldigd. Andere kosten komen eveneens voor rekening van de reiziger.
Reizigers met verminderde mobiliteit en hun begeleiders, zwangere vrouwen en reizigers met een ziekte die mogelijk effect heeft op de reis dienen dit bij het aangaan van de overeenkomst of in ieder geval zo spoedig mogelijk nadat de reiziger hiermee bekend is te melden bij Sunna Travel in verband met eventuele gevolgen voor de reis en in het bijzonder het luchtvervoer. Deze reizigers dienen zelf bij de vervoerder te verifiëren of er een medische verklaring nodig is om te mogen reizen.
Definitieve bevestiging reservering
Zodra uw reservering verwerkt is, ontvangt u van Sunna Travel de boekingsbevestiging tevens factuur per e-mail. Na ontvangst van uw betaling van de totale reissom ontvangt u de reisbescheiden.
Zodra de boeking akkoord is, gelden de annuleringskosten zoals omschreven onder 'Wijzigen en annuleren door de reiziger'.
Bedrag van aanbetaling
Bij uw boekingsbevestiging vindt u een betalingsoverzicht met het bedrag van aanbetaling. De aanbetaling is gelijk aan 30% van de totale overeengekomen reissom plus
€ 32,50 reserveringskosten per boeking. Voor zover van toepassing dient u met de aanbetaling de premie voor de reis- en/of annuleringsverzekering en het totale bedrag van de geboekte tickets eveneens te voldoen. De aanbetaling dient u binnen 7 dagen na de definitieve bevestiging van uw reservering aan Sunna Travel over te maken.
Restant reissom
Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de datum van vertrek in het bezit te zijn van Sunna Travel. In geval van een boeking die binnen 6 weken voor vertrekdatum wordt gemaakt dient de totale reissom per direct te worden voldaan.
Niet tijdig ontvangen betalingen
In geval van een niet tijdige aan- of restantbetaling is de reiziger in verzuim. De hoofdboeker wordt alsnog middels een kosteloze betalingsherinnering per e-mail gewezen op het openstaande bedrag en heeft de mogelijkheid om het verschuldigde bedrag per direct te voldoen. Indien de betaling uitblijft heeft Sunna Travel het recht om de reisovereenkomst te annuleren op de dag van verzuim en de daarvoor verschuldigde annuleringskosten aan u in rekening te brengen. In dat geval zijn de annuleringsbepalingen zoals verderop in deze reisvoorwaarden geformuleerd van toepassing en worden de reeds betaalde gelden met de annuleringsgelden verrekend.
Bij uw boekingsbevestiging vindt u een betalingsoverzicht met het bedrag van aanbetaling. De aanbetaling is gelijk aan 30% van de totale overeengekomen reissom plus
€ 32,50 reserveringskosten per boeking. Voor zover van toepassing dient u met de aanbetaling de premie voor de reis- en/of annuleringsverzekering en het totale bedrag van de geboekte tickets eveneens te voldoen. De aanbetaling dient u binnen 7 dagen na de definitieve bevestiging van uw reservering aan Sunna Travel over te maken.
Restant reissom
Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de datum van vertrek in het bezit te zijn van Sunna Travel. In geval van een boeking die binnen 6 weken voor vertrekdatum wordt gemaakt dient de totale reissom per direct te worden voldaan.
Niet tijdig ontvangen betalingen
In geval van een niet tijdige aan- of restantbetaling is de reiziger in verzuim. De hoofdboeker wordt alsnog middels een kosteloze betalingsherinnering per e-mail gewezen op het openstaande bedrag en heeft de mogelijkheid om het verschuldigde bedrag per direct te voldoen. Indien de betaling uitblijft heeft Sunna Travel het recht om de reisovereenkomst te annuleren op de dag van verzuim en de daarvoor verschuldigde annuleringskosten aan u in rekening te brengen. In dat geval zijn de annuleringsbepalingen zoals verderop in deze reisvoorwaarden geformuleerd van toepassing en worden de reeds betaalde gelden met de annuleringsgelden verrekend.
Prijzen
De vermelde prijzen voor hotels, agriturismo, boerderijen en bed & breakfast zijn per persoon per nacht op basis van logies & ontbijt (tenzij anders vermeld).
De vermelde prijzen voor appartementen/huizen zijn per woning per week op basis van logies en voor het maximum aantal personen zoals beschreven (tenzij anders vermeld).
Reissom
In deze reissom zijn uitsluitend inbegrepen de diensten en voorzieningen, zoals in het reisprogramma vermeld.
Op de bevestiging tevens factuur wordt de totale reissom vermeldt vermeerderd met de reserveringskosten en een eventuele reis- en/of annuleringsverzekering.
De gepubliceerde reissom is gebaseerd op de prijzen, geldkoersen en belastingen, zoals deze bij Sunna Travel bekend waren op de dag van publicatie.
Extra kosten
Eventuele verplichte bijkomende kosten zijn weergegeven bij het prijsoverzicht en dienen ter plaatse verplicht te worden voldaan.
Vaak wordt er bij vakantiewoningen tevens een borg gevraagd. Dit bedrag ontvangt u retour bij vertrek indien de woning in orde bevonden is. De afhandeling is in alle gevallen tussen u en de accommodatie en Sunna Travel is dan ook in geen enkel geval aansprakelijk.
Reserveringskosten
Sunna Travel rekent € 32,50 reserveringskosten per boeking. Reserveringskosten dienen tegelijk met de aanbetaling te worden voldaan. Bij annulering worden reserveringskosten niet gerestitueerd.
Prijswijzigingen
In geval van ingrijpende wijziging van prijzen, zoals geldkoersen en/of heffingen en/of toeslagen en/of belastingen als boven bedoeld, behoudt Sunna Travel zich het recht voor tot wijzigen van de reissom, hetzij een verhoging van de reissom, hetzij een verlaging van de reissom, waarvan zo spoedig mogelijk doch uiterlijk veertien dagen vóór de dag van vertrek mededeling moet worden gedaan.
Reisduur
De reisduur is vermeld in gehele dagen, waarbij de dagen van vertrek en aankomst als gehele dagen zijn gerekend.
De vermelde prijzen voor hotels, agriturismo, boerderijen en bed & breakfast zijn per persoon per nacht op basis van logies & ontbijt (tenzij anders vermeld).
De vermelde prijzen voor appartementen/huizen zijn per woning per week op basis van logies en voor het maximum aantal personen zoals beschreven (tenzij anders vermeld).
Reissom
In deze reissom zijn uitsluitend inbegrepen de diensten en voorzieningen, zoals in het reisprogramma vermeld.
Op de bevestiging tevens factuur wordt de totale reissom vermeldt vermeerderd met de reserveringskosten en een eventuele reis- en/of annuleringsverzekering.
De gepubliceerde reissom is gebaseerd op de prijzen, geldkoersen en belastingen, zoals deze bij Sunna Travel bekend waren op de dag van publicatie.
Extra kosten
Eventuele verplichte bijkomende kosten zijn weergegeven bij het prijsoverzicht en dienen ter plaatse verplicht te worden voldaan.
Vaak wordt er bij vakantiewoningen tevens een borg gevraagd. Dit bedrag ontvangt u retour bij vertrek indien de woning in orde bevonden is. De afhandeling is in alle gevallen tussen u en de accommodatie en Sunna Travel is dan ook in geen enkel geval aansprakelijk.
Reserveringskosten
Sunna Travel rekent € 32,50 reserveringskosten per boeking. Reserveringskosten dienen tegelijk met de aanbetaling te worden voldaan. Bij annulering worden reserveringskosten niet gerestitueerd.
Prijswijzigingen
In geval van ingrijpende wijziging van prijzen, zoals geldkoersen en/of heffingen en/of toeslagen en/of belastingen als boven bedoeld, behoudt Sunna Travel zich het recht voor tot wijzigen van de reissom, hetzij een verhoging van de reissom, hetzij een verlaging van de reissom, waarvan zo spoedig mogelijk doch uiterlijk veertien dagen vóór de dag van vertrek mededeling moet worden gedaan.
Reisduur
De reisduur is vermeld in gehele dagen, waarbij de dagen van vertrek en aankomst als gehele dagen zijn gerekend.
Wijzigingen door reiziger
Na totstandkoming van de overeenkomst kan de reiziger wijziging daarvan verzoeken. Tot 28 dagen voor vertrek zullen deze wijzigingen voor zover mogelijk worden aangebracht en in dat geval schriftelijk door de reisorganisator worden bevestigd.
Indien de wijziging van de reisovereenkomst leidt tot een wijziging van de reissom, dient de reiziger de gewijzigde reissom, onder aftrek van de reeds betaalde gelden, te voldoen. Bovendien is hij gehouden de wijzigingskosten ad € 50,- per boeking te voldoen. Wijzigingen zijn mogelijk als de accommodatie akkoord gaat. Voor kosten in verband met wijzigen van vluchten zijn de voorwaarden van de respectievelijke vluchtmaatschappij van toepassing.
Vermindering van het aantal reizigers wordt beschouwd als een (deel-) annulering.
Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de geboekte accommodaties via Hüttenpartner (Oostenrijk) waarbij de volgende voorwaarden van toepassing zijn:
wijzigingen van de datum of omboeking naar een ander object is vanaf 90 dagen voor vertrek alleen door annulering en een nieuwe boeking mogelijk.
Omboeking naar een lagere/goedkopere categorie is vanaf 90 dagen voor vertrek niet meer mogelijk.
In de plaats stelling
Als een lid van uw reisgezelschap niet aan de reis kan deelnemen is het mogelijk om een andere deelnemer in deze plaats te boeken, mits uiterlijk 7 dagen voor vertrek doorgegeven aan Sunna Travel. Aan deze zogenaamde ‘in de plaats stelling’ zijn in ieder geval de eerdergenoemde wijzigingskosten ad € 50,- verbonden, alsmede de extra kosten van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners.
De aanmelder, de reiziger en degene die hem vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover Sunna Travel voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom, de wijzigingskosten en de eventuele extra kosten als gevolg van de vervanging.
Indien eventuele vlieg- of ferrytickets al zijn geprint, is ‘in de plaats stelling’ helaas niet meer mogelijk.
Annuleren door reiziger
Uiteraard kan het voorkomen dat u uw geboekte reis moet annuleren. U dient er rekening mee te houden dat daar kosten aan verbonden zijn. Hoeveel dit is, hangt af van het moment waarop u uw reis annuleert. Hieronder vindt u de verschuldigde kosten, gebaseerd op het aantal dagen vóór vertrek waarop u annuleert (bij annuleringen buiten kantooruren is de eerstvolgende werkdag bepalend):
* bij annulering tot 42 dagen vóór de vertrekdag: 30% van de reissom
* bij annulering vanaf de 42ste dag tot de 28ste dag vóór de vertrekdag: 60% van de reissom
* bij annulering vanaf de 28ste dag tot de vertrekdag: 90% van de reissom
* bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom
Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de bij Sunna Travel geboekte vliegtickets, ferrytickets en autohuur. Ongeacht het tijdstip van annuleren zijn de annuleringskosten hiervoor altijd 100%.
Tevens zijn de accommodaties geboekt via Hüttenpartner (Oostenrijk) een uitzondering op het hierboven genoemde waarbij de volgende annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn:
* bij annulering tot 90 dagen vóór de vertrekdag: 20%
* bij annulering vanaf de 90ste dag tot de 55ste dag vóór de vertrekdag: 50%
* bij annulering vanaf de 55ste dag vóór de vertrekdag: 100%
van de huur, plus een extra administratieve toeslag € 25,-
Tevens zijn de villa's op Sicilië een uitzondering op het hierboven genoemde waarbij de volgende annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn:
* bij annulering tot 42 dagen vóór de vertrekdag: 30% van de reissom
* bij annulering vanaf de 42ste dag tot de 29ste dag vóór de vertrekdag: 60% van de reissom
* bij annulering vanaf de 29ste dag tot en met de vertrekdag: de volledige reissom
Indien u een reden heeft die binnen de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij valt en u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, zullen deze kosten in principe door de verzekeringsmaatschappij worden vergoed. Het advies is om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de duur van de reis, de hoogte van de reissom en het tijdstip van boeking.
De annuleringskosten worden vermeerderd met de reserveringskosten, de bijdrage aan SGR en eventueel met de premie voor de reis- en/of annuleringsverzekering.
Annuleren is alleen mogelijk via info@sunnatravel.nl
N.B.: Het is helaas niet mogelijk een reis zonder kosten te laten vervallen. Als u vandaag heeft geboekt en morgen door een onvoorziene situatie moet annuleren, zijn daar altijd annuleringskosten aan verbonden.
Na totstandkoming van de overeenkomst kan de reiziger wijziging daarvan verzoeken. Tot 28 dagen voor vertrek zullen deze wijzigingen voor zover mogelijk worden aangebracht en in dat geval schriftelijk door de reisorganisator worden bevestigd.
Indien de wijziging van de reisovereenkomst leidt tot een wijziging van de reissom, dient de reiziger de gewijzigde reissom, onder aftrek van de reeds betaalde gelden, te voldoen. Bovendien is hij gehouden de wijzigingskosten ad € 50,- per boeking te voldoen. Wijzigingen zijn mogelijk als de accommodatie akkoord gaat. Voor kosten in verband met wijzigen van vluchten zijn de voorwaarden van de respectievelijke vluchtmaatschappij van toepassing.
Vermindering van het aantal reizigers wordt beschouwd als een (deel-) annulering.
Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de geboekte accommodaties via Hüttenpartner (Oostenrijk) waarbij de volgende voorwaarden van toepassing zijn:
wijzigingen van de datum of omboeking naar een ander object is vanaf 90 dagen voor vertrek alleen door annulering en een nieuwe boeking mogelijk.
Omboeking naar een lagere/goedkopere categorie is vanaf 90 dagen voor vertrek niet meer mogelijk.
In de plaats stelling
Als een lid van uw reisgezelschap niet aan de reis kan deelnemen is het mogelijk om een andere deelnemer in deze plaats te boeken, mits uiterlijk 7 dagen voor vertrek doorgegeven aan Sunna Travel. Aan deze zogenaamde ‘in de plaats stelling’ zijn in ieder geval de eerdergenoemde wijzigingskosten ad € 50,- verbonden, alsmede de extra kosten van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners.
De aanmelder, de reiziger en degene die hem vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover Sunna Travel voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom, de wijzigingskosten en de eventuele extra kosten als gevolg van de vervanging.
Indien eventuele vlieg- of ferrytickets al zijn geprint, is ‘in de plaats stelling’ helaas niet meer mogelijk.
Annuleren door reiziger
Uiteraard kan het voorkomen dat u uw geboekte reis moet annuleren. U dient er rekening mee te houden dat daar kosten aan verbonden zijn. Hoeveel dit is, hangt af van het moment waarop u uw reis annuleert. Hieronder vindt u de verschuldigde kosten, gebaseerd op het aantal dagen vóór vertrek waarop u annuleert (bij annuleringen buiten kantooruren is de eerstvolgende werkdag bepalend):
* bij annulering tot 42 dagen vóór de vertrekdag: 30% van de reissom
* bij annulering vanaf de 42ste dag tot de 28ste dag vóór de vertrekdag: 60% van de reissom
* bij annulering vanaf de 28ste dag tot de vertrekdag: 90% van de reissom
* bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom
Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de bij Sunna Travel geboekte vliegtickets, ferrytickets en autohuur. Ongeacht het tijdstip van annuleren zijn de annuleringskosten hiervoor altijd 100%.
Tevens zijn de accommodaties geboekt via Hüttenpartner (Oostenrijk) een uitzondering op het hierboven genoemde waarbij de volgende annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn:
* bij annulering tot 90 dagen vóór de vertrekdag: 20%
* bij annulering vanaf de 90ste dag tot de 55ste dag vóór de vertrekdag: 50%
* bij annulering vanaf de 55ste dag vóór de vertrekdag: 100%
van de huur, plus een extra administratieve toeslag € 25,-
Tevens zijn de villa's op Sicilië een uitzondering op het hierboven genoemde waarbij de volgende annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn:
* bij annulering tot 42 dagen vóór de vertrekdag: 30% van de reissom
* bij annulering vanaf de 42ste dag tot de 29ste dag vóór de vertrekdag: 60% van de reissom
* bij annulering vanaf de 29ste dag tot en met de vertrekdag: de volledige reissom
Indien u een reden heeft die binnen de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij valt en u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, zullen deze kosten in principe door de verzekeringsmaatschappij worden vergoed. Het advies is om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de duur van de reis, de hoogte van de reissom en het tijdstip van boeking.
De annuleringskosten worden vermeerderd met de reserveringskosten, de bijdrage aan SGR en eventueel met de premie voor de reis- en/of annuleringsverzekering.
Annuleren is alleen mogelijk via info@sunnatravel.nl
N.B.: Het is helaas niet mogelijk een reis zonder kosten te laten vervallen. Als u vandaag heeft geboekt en morgen door een onvoorziene situatie moet annuleren, zijn daar altijd annuleringskosten aan verbonden.
Wijzigingen c.q. annuleringen door Sunna Travel
Sunna Travel behoudt zich het recht voor om wegens gewichtige redenen een reis te wijzigen c.q. te annuleren. Onder gewichtige redenen worden verstaan omstandigheden die van zodanige aard zijn dat verdere verbondenheid van Sunna Travel aan de overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd. Indien de oorzaak van de wijziging c.q. annulering aan de reiziger kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade voor rekening van de reiziger. Indien de oorzaak van de wijziging c.q. wijziging aan Sunna Travel kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade voor rekening van Sunna Travel.
Alternatief aanbod
Sunna Travel moet de reiziger binnen 48 uur (2 werkdagen) nadat de gewichtige omstandigheden zijn ingetreden een wijzigingsvoorstel in de vorm van een alternatief aanbod voorleggen indien en voor zover dat mogelijk is. De verplichting vervalt, indien de oorzaak van de wijziging aan de reiziger is toe te rekenen. Het alternatieve aanbod dient gelijkwaardig te zijn. Deze gelijkwaardigheid moet beoordeeld worden door een vergelijking van de ligging, de faciliteiten en het type accommodatie tussen het oorspronkelijke aanbod en het voorgestelde alternatief.
Als de reiziger de wijzigingen afwijst – ondanks de gelijkwaardigheid - wordt de reisovereenkomst geacht te zijn ontbonden en worden de reguliere annuleringskosten in rekening gebracht. Afwijzing of acceptatie van het alternatief, moet door de reiziger binnen 72 uur na het indienen van het alternatieve voorstel aan de reisorganisatie worden meegedeeld.
Sunna Travel behoudt zich het recht voor om wegens gewichtige redenen een reis te wijzigen c.q. te annuleren. Onder gewichtige redenen worden verstaan omstandigheden die van zodanige aard zijn dat verdere verbondenheid van Sunna Travel aan de overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd. Indien de oorzaak van de wijziging c.q. annulering aan de reiziger kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade voor rekening van de reiziger. Indien de oorzaak van de wijziging c.q. wijziging aan Sunna Travel kan worden toegerekend, komt de hieruit voortvloeiende schade voor rekening van Sunna Travel.
Alternatief aanbod
Sunna Travel moet de reiziger binnen 48 uur (2 werkdagen) nadat de gewichtige omstandigheden zijn ingetreden een wijzigingsvoorstel in de vorm van een alternatief aanbod voorleggen indien en voor zover dat mogelijk is. De verplichting vervalt, indien de oorzaak van de wijziging aan de reiziger is toe te rekenen. Het alternatieve aanbod dient gelijkwaardig te zijn. Deze gelijkwaardigheid moet beoordeeld worden door een vergelijking van de ligging, de faciliteiten en het type accommodatie tussen het oorspronkelijke aanbod en het voorgestelde alternatief.
Als de reiziger de wijzigingen afwijst – ondanks de gelijkwaardigheid - wordt de reisovereenkomst geacht te zijn ontbonden en worden de reguliere annuleringskosten in rekening gebracht. Afwijzing of acceptatie van het alternatief, moet door de reiziger binnen 72 uur na het indienen van het alternatieve voorstel aan de reisorganisatie worden meegedeeld.
Tijdens de reis
Indien u tijdens uw verblijf onjuistheden of onvolkomenheden constateert of klachten heeft over uw accommodatie, meldt die dan in eerste instantie bij de receptie/eigenaar van de betreffende accommodatie. Onderneemt deze geen of onvoldoende actie, neemt u dan in tweede instantie contact op met Sunna Travel. Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk omdat op het moment dat u uw klacht kenbaar maakt, daaraan meestal direct wat gedaan kan worden. Sunna Travel zal er alles aan doen om uw vakantie te doen slagen en neemt eventuele klachten zeer serieus. Een passende en goede oplossing kan echter alleen aangedragen worden ten tijde van uw vakantie en niet na thuiskomst.
U bent altijd verplicht om Sunna Travel in de gelegenheid te stellen een oplossing te vinden. Doet u dit niet dan vervallen uw mogelijke rechten.
Tevens verspeelt u uw rechten indien u vroegtijdig en zonder overleg met Sunna Travel uw accommodatie verlaat.
Na de reis
In het geval dat de klacht ook na bemiddeling door Sunna Travel niet bevredigend geregeld kan worden, dan dient u Sunna Travel schriftelijk en uiterlijk 14 dagen na terugkeer in Nederland hiervan op de hoogte te brengen. Later ingediende klachten worden niet geaccepteerd en doen een vermeend vorderingsrecht vervallen.
Indien u tijdens uw verblijf onjuistheden of onvolkomenheden constateert of klachten heeft over uw accommodatie, meldt die dan in eerste instantie bij de receptie/eigenaar van de betreffende accommodatie. Onderneemt deze geen of onvoldoende actie, neemt u dan in tweede instantie contact op met Sunna Travel. Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk omdat op het moment dat u uw klacht kenbaar maakt, daaraan meestal direct wat gedaan kan worden. Sunna Travel zal er alles aan doen om uw vakantie te doen slagen en neemt eventuele klachten zeer serieus. Een passende en goede oplossing kan echter alleen aangedragen worden ten tijde van uw vakantie en niet na thuiskomst.
U bent altijd verplicht om Sunna Travel in de gelegenheid te stellen een oplossing te vinden. Doet u dit niet dan vervallen uw mogelijke rechten.
Tevens verspeelt u uw rechten indien u vroegtijdig en zonder overleg met Sunna Travel uw accommodatie verlaat.
Na de reis
In het geval dat de klacht ook na bemiddeling door Sunna Travel niet bevredigend geregeld kan worden, dan dient u Sunna Travel schriftelijk en uiterlijk 14 dagen na terugkeer in Nederland hiervan op de hoogte te brengen. Later ingediende klachten worden niet geaccepteerd en doen een vermeend vorderingsrecht vervallen.
Aansprakelijkheid
Sunna Travel is niet aansprakelijk voor schaden waarvoor verzekeringen, bijvoorbeeld reis- en/of annuleringsverzekering dan wel ziektekostenverzekering, dekking bieden, alsmede voor schaden die de reiziger mocht lijden in het kader van de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Het is Sunna Travel niet mogelijk enige aansprakelijkheid te aanvaarden voor schade, letsel of overlijden, berokkend aan deelnemers, door welke oorzaak deze schade of dit letsel dan ook is ontstaan. Evenmin is Sunna Travel aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van eigendommen, geld inbegrepen.
Sunna Travel is niet aansprakelijk voor eventuele wijzigingen in de reis die het gevolg zijn van wijziging van lucht-/vertrekhaven, vlieg-/vaardata en/of –schema’s door luchtvaart- of ferrymaatschappijen na het afsluiten van de reisovereenkomst. Tevens is aansprakelijkheid voor vertragingen uitgesloten.
Niet verwijtbare fouten of vergissingen in reis- en accommodatie-beschrijving binden Sunna Travel niet. Sunna Travel is niet aansprakelijk voor informatie, folders, foto’s en ander materiaal door derden verstrekt over de reis, de accommodatie en het vervoer.
Overmacht
Tenzij in geval van opzet of grove schuld van Sunna Travel is Sunna Travel niet aansprakelijk voor tekortkomingen in de uitvoering van de overeenkomst (ook door eventuele derden) die veroorzaakt worden door omstandigheden die met inachtneming van alle mogelijke zorgvuldigheid, niet door Sunna Travel konden worden voorzien.
Eveneens is Sunna Travel niet aansprakelijk voor tekortkomingen in de uitvoering van de overeenkomst ten gevolge van overmacht. Onder overmacht worden verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.
Geschillen, toepasselijk recht
Op alle geschillen tussen Sunna Travel en de reiziger is Nederlands recht van toepassing.
Sunna Travel is niet aansprakelijk voor schaden waarvoor verzekeringen, bijvoorbeeld reis- en/of annuleringsverzekering dan wel ziektekostenverzekering, dekking bieden, alsmede voor schaden die de reiziger mocht lijden in het kader van de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Het is Sunna Travel niet mogelijk enige aansprakelijkheid te aanvaarden voor schade, letsel of overlijden, berokkend aan deelnemers, door welke oorzaak deze schade of dit letsel dan ook is ontstaan. Evenmin is Sunna Travel aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van eigendommen, geld inbegrepen.
Sunna Travel is niet aansprakelijk voor eventuele wijzigingen in de reis die het gevolg zijn van wijziging van lucht-/vertrekhaven, vlieg-/vaardata en/of –schema’s door luchtvaart- of ferrymaatschappijen na het afsluiten van de reisovereenkomst. Tevens is aansprakelijkheid voor vertragingen uitgesloten.
Niet verwijtbare fouten of vergissingen in reis- en accommodatie-beschrijving binden Sunna Travel niet. Sunna Travel is niet aansprakelijk voor informatie, folders, foto’s en ander materiaal door derden verstrekt over de reis, de accommodatie en het vervoer.
Overmacht
Tenzij in geval van opzet of grove schuld van Sunna Travel is Sunna Travel niet aansprakelijk voor tekortkomingen in de uitvoering van de overeenkomst (ook door eventuele derden) die veroorzaakt worden door omstandigheden die met inachtneming van alle mogelijke zorgvuldigheid, niet door Sunna Travel konden worden voorzien.
Eveneens is Sunna Travel niet aansprakelijk voor tekortkomingen in de uitvoering van de overeenkomst ten gevolge van overmacht. Onder overmacht worden verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.
Geschillen, toepasselijk recht
Op alle geschillen tussen Sunna Travel en de reiziger is Nederlands recht van toepassing.
Aansprakelijk tijdens verblijf
Tijdens uw verblijf in de verschillende accommodaties bent u als boeker volledig aansprakelijk voor de inrichting en alle zaken welke bij het gereserveerde behoren en zal schade, veroorzaakt door uw toedoen en/of door uw medereizigers, geheel door u vergoed dienen te worden, terstond en aan de accommodatieverschaffer. Sunna Travel is bij voorbaat gerechtigd de boeker altijd en alsnog aansprakelijk te stellen, indien de veroorzaakte schade niet, of niet naar behoren, is verrekend c.q. de ter plaatse te betalen kosten niet (geheel) door boeker zijn voldaan. Alle hieraan verbonden (incasso-)kosten komen voor rekening van in de reserveringsbevestiging genoemde hoofdboeker. Bij de accommodaties aanwezige en/of verstrekte huisreglementen zijn onverbrekelijk onderdeel van de reisovereenkomst en dienen derhalve strikt te worden nagekomen.
Documenten
De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het hebben van geldige paspoorten en overige reisdocumenten, gezondheidsverklaringen voor zichzelf alsmede voor medereizigers en eventueel meereizende huisdieren. Het ontbreken hiervan is geen reden voor kosteloze annulering en alle gevolgen van het niet in orde zijn van deze documenten zijn geheel voor rekening van de reiziger.
Personalia
Sunna Travel gaat ervan uit dat alle informatie bij een boeking volledig en juist is. In geval van vliegreizen is de boeker zelf verantwoordelijk voor het correct doorgeven van de eerste voornaam (géén roepnaam) en achternaam, zoals in het paspoort vermeld staat. Vrouwen dienen hun meisjesnaam te vermelden. De boeker dient de bevestiging te controleren en te checken dat de namen correct zijn. Wordt dit niet gedaan en is het ticket reeds geprint, dan zijn de eventuele kosten geheel voor rekening van de boeker.
Tijdens uw verblijf in de verschillende accommodaties bent u als boeker volledig aansprakelijk voor de inrichting en alle zaken welke bij het gereserveerde behoren en zal schade, veroorzaakt door uw toedoen en/of door uw medereizigers, geheel door u vergoed dienen te worden, terstond en aan de accommodatieverschaffer. Sunna Travel is bij voorbaat gerechtigd de boeker altijd en alsnog aansprakelijk te stellen, indien de veroorzaakte schade niet, of niet naar behoren, is verrekend c.q. de ter plaatse te betalen kosten niet (geheel) door boeker zijn voldaan. Alle hieraan verbonden (incasso-)kosten komen voor rekening van in de reserveringsbevestiging genoemde hoofdboeker. Bij de accommodaties aanwezige en/of verstrekte huisreglementen zijn onverbrekelijk onderdeel van de reisovereenkomst en dienen derhalve strikt te worden nagekomen.
Documenten
De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het hebben van geldige paspoorten en overige reisdocumenten, gezondheidsverklaringen voor zichzelf alsmede voor medereizigers en eventueel meereizende huisdieren. Het ontbreken hiervan is geen reden voor kosteloze annulering en alle gevolgen van het niet in orde zijn van deze documenten zijn geheel voor rekening van de reiziger.
Personalia
Sunna Travel gaat ervan uit dat alle informatie bij een boeking volledig en juist is. In geval van vliegreizen is de boeker zelf verantwoordelijk voor het correct doorgeven van de eerste voornaam (géén roepnaam) en achternaam, zoals in het paspoort vermeld staat. Vrouwen dienen hun meisjesnaam te vermelden. De boeker dient de bevestiging te controleren en te checken dat de namen correct zijn. Wordt dit niet gedaan en is het ticket reeds geprint, dan zijn de eventuele kosten geheel voor rekening van de boeker.
Voorwaarden betreffende vervoersmaatschappij
Wordt volgens de gegevens van de reisovereenkomst geheel of gedeeltelijk gebruik gemaakt van verschillende vervoersoorten, bijvoorbeeld per auto, per trein, per vliegtuig, per ferry of anderszins, dan gelden en prevaleren de algemene voorwaarden van de betreffende vervoersmaatschappij voor dat deel van de reisovereenkomst.
Vluchten
Sunna Travel reserveert vliegtickets en daarvoor brengen wij € 25,- administratiekosten per ticket in rekening.
Na reservering van een vlucht worden de geplande vluchtschema’s op uw reisovereenkomst vermeldt. Deze schema’s zijn onder voorbehoud van wijziging. Tot en met de dag van vertrek uit Nederland of bij de terugreis kunnen nog wijzigingen worden aangebracht. Na uitgifte van uw ticket blijft het mogelijk dat onverwachte omstandigheden van technische of organisatorische aard aanleiding geven tot wijziging. Bovenstaande en ook vertragingen van vluchten vallen buiten de verantwoordelijkheid van Sunna Travel. Als er sprake is van vluchtwijzigingen voor vertrek, brengt Sunna Travel u op de hoogte. U dient zelf ter plaatse te informeren naar eventuele wijzigingen in het schema van de terugreis.
Wordt volgens de gegevens van de reisovereenkomst geheel of gedeeltelijk gebruik gemaakt van verschillende vervoersoorten, bijvoorbeeld per auto, per trein, per vliegtuig, per ferry of anderszins, dan gelden en prevaleren de algemene voorwaarden van de betreffende vervoersmaatschappij voor dat deel van de reisovereenkomst.
Vluchten
Sunna Travel reserveert vliegtickets en daarvoor brengen wij € 25,- administratiekosten per ticket in rekening.
Na reservering van een vlucht worden de geplande vluchtschema’s op uw reisovereenkomst vermeldt. Deze schema’s zijn onder voorbehoud van wijziging. Tot en met de dag van vertrek uit Nederland of bij de terugreis kunnen nog wijzigingen worden aangebracht. Na uitgifte van uw ticket blijft het mogelijk dat onverwachte omstandigheden van technische of organisatorische aard aanleiding geven tot wijziging. Bovenstaande en ook vertragingen van vluchten vallen buiten de verantwoordelijkheid van Sunna Travel. Als er sprake is van vluchtwijzigingen voor vertrek, brengt Sunna Travel u op de hoogte. U dient zelf ter plaatse te informeren naar eventuele wijzigingen in het schema van de terugreis.
Reis en/of annuleringsverzekering
Bij een goede voorbereiding van uw reis mag een verzekering niet ontbreken. Een goede verzekering kunnen u in geval van problemen of ziekte een hoop onnodige kosten besparen. Sunna Travel biedt u de mogelijkheid om in samenwerking met de Europeesche Verzekeringen een doorlopende of kortlopende reisverzekering af te sluiten evenals een annuleringsverzekering.
Afsluiten van een annuleringsverzekering is mogelijk tot 7 dagen nadat de boeking gemaakt is. Tot de dag van vertrek is het mogelijk om een reisverzekering af te sluiten.
Bij een goede voorbereiding van uw reis mag een verzekering niet ontbreken. Een goede verzekering kunnen u in geval van problemen of ziekte een hoop onnodige kosten besparen. Sunna Travel biedt u de mogelijkheid om in samenwerking met de Europeesche Verzekeringen een doorlopende of kortlopende reisverzekering af te sluiten evenals een annuleringsverzekering.
Afsluiten van een annuleringsverzekering is mogelijk tot 7 dagen nadat de boeking gemaakt is. Tot de dag van vertrek is het mogelijk om een reisverzekering af te sluiten.
Meningen
Na terugkeer ontvangt u een kort enquêteformulier per email. Sunna Travel stelt het zeer op prijs om uw mening te ontvangen over de accommodatie(s) e/o een kort reisverslag om zowel Sunna Travel als toekomstige reizigers te informeren over uw ervaringen. Hiermee helpt u, desgewenst anoniem, om de door Sunna Travel aangeboden service te optimaliseren.
Na terugkeer ontvangt u een kort enquêteformulier per email. Sunna Travel stelt het zeer op prijs om uw mening te ontvangen over de accommodatie(s) e/o een kort reisverslag om zowel Sunna Travel als toekomstige reizigers te informeren over uw ervaringen. Hiermee helpt u, desgewenst anoniem, om de door Sunna Travel aangeboden service te optimaliseren.
Preferentie
Aan speciale wensen (preferenties) die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zal Sunna Travel zo veel mogelijk proberen te voldoen. Hierbij is Sunna Travel afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener waardoor preferenties helaas niet gegarandeerd kunnen worden.
Indien het een boeking van een huurauto betreft; het aangeboden model auto dient ter indicatie van de categorie en is geheel indicatief. In alle gevallen ontvangt u het weergegeven model of een gelijkwaardige auto. Het doorgeven van een preferentie is dan ook niet mogelijk.
Essentie
Als iets noodzaak is en u de boeking alleen maar wenst door te laten gaan indien uw wensen gehonoreerd worden, dan is dat een zogenaamde essentie. Voor een essentie wordt éénmalig per boeking een bedrag berekend van € 35,00. Mocht de essentie niet akkoord komen dan kunt u kosteloos afzien van de gehele boeking. Dit is een duidelijk onderscheid ten opzichte van een preferentie. Hierbij is een boeking altijd definitief na binnenkomst.
Aan voorkeuren kunnen geen rechten worden ontleend, graag uw begrip hiervoor.
Aan speciale wensen (preferenties) die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zal Sunna Travel zo veel mogelijk proberen te voldoen. Hierbij is Sunna Travel afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener waardoor preferenties helaas niet gegarandeerd kunnen worden.
Indien het een boeking van een huurauto betreft; het aangeboden model auto dient ter indicatie van de categorie en is geheel indicatief. In alle gevallen ontvangt u het weergegeven model of een gelijkwaardige auto. Het doorgeven van een preferentie is dan ook niet mogelijk.
Essentie
Als iets noodzaak is en u de boeking alleen maar wenst door te laten gaan indien uw wensen gehonoreerd worden, dan is dat een zogenaamde essentie. Voor een essentie wordt éénmalig per boeking een bedrag berekend van € 35,00. Mocht de essentie niet akkoord komen dan kunt u kosteloos afzien van de gehele boeking. Dit is een duidelijk onderscheid ten opzichte van een preferentie. Hierbij is een boeking altijd definitief na binnenkomst.
Aan voorkeuren kunnen geen rechten worden ontleend, graag uw begrip hiervoor.
Privacy
Sunna Travel behandelt persoonsgegevens conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Uw persoonlijke gegevens komen altijd veilig terecht en Sunna Travel betracht de grootst mogelijke zorg en vertrouwelijkheid bij het waarborgen van uw privacy. De persoonlijke gegevens worden vastgelegd in een klantenbestand om u in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn en een betere service te kunnen verlenen. In geen enkel geval worden uw gegevens doorgespeeld of verkocht aan derden.
Sunna Travel behandelt persoonsgegevens conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Uw persoonlijke gegevens komen altijd veilig terecht en Sunna Travel betracht de grootst mogelijke zorg en vertrouwelijkheid bij het waarborgen van uw privacy. De persoonlijke gegevens worden vastgelegd in een klantenbestand om u in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn en een betere service te kunnen verlenen. In geen enkel geval worden uw gegevens doorgespeeld of verkocht aan derden.